Na početku smo imali četiri magarca
Alen Jusupović (33), magistar poljoprivrede, vlasnik je farme magaraca „Mali farmer“, za koju se pročulo širom BiH, ali i regiona, jer je postala jedinstvena turistička atrakcija.
Alen u razgovoru za „Avaz“ govori da je na ideju pokretanja farme došao 2012. godine, kada je, još kao student na Poljoprivredno-prehrambenom fakultetu u Sarajevu, napravio najbolji biznis plan na nivou Univerziteta na takmičenju „Imam ideju“, koje je finansirao USAID.
Novi pokret
- Tada sam osvojio nagradu od 4.000 dolara. Otad pa naovamo broj magaraca je narastao na oko 110, svaku večer ih brojimo i uvijek drugi broj nabrojimo - kazao nam je Jusupović.
Naglašava da nije riječ o običnoj farmi i da nije u pitanju čisti biznis.
- Ne mogu povući liniju između privatnog života i biznisa jer je to nemoguće. Osim poslovnog, farma u sebi nosi i jedan novi pokret koji ima za cilj da potakne druge da se bave poljoprivredom i stočarstvom. Ona prkosi sistemu i mentalitetu koji nas uči da se u BiH ne može uspjeti, a može, ja svjedočim da može - potcrtao je Alen.
U posao su uključeni svi, Alenovi roditelji, brat i supruga, a svako od njih ima posebna zaduženja. U toku sezone angažiraju radnike koji im pomažu u sakupljanju sijena.
- Ne smatramo ih odvojeno od nas jer su oni dio porodice. Na početku, kada smo imali četiri magarca, došli su nam gosti u posjetu farmi i pitaju nas koliko imamo magaraca, mi odgovaramo četiri, a oni u čudu konstatiraju: „Pa mi vidimo pet magaraca.“ U međuvremenu se jedna magarica oždrijebila, a mi nismo primijetili i ždrijebe - prisjetio se Alen jedne od anegdota.
Djeca inspiracija
Brend „Mali farmer“ nastao je godinu nakon pokretanja farme, a Alen nam je rekao kako je došao na ideju brendiranja ove priče.
- Inspiracija je bila ogroman broj djece koja su s roditeljima posjećivala farmu kako bi se družila s magarcima. U našem fokusu jesu djeca jer, osim posjeta farmi na kojima smo zaradili „prvu marku“, proizvodimo magareće mlijeko koje se pokazalo kao vrlo dobro kod prevencije plućnih bolesti, a posebno je efikasno kod djece - rekao je Alen.
Došlo do poskupljenja
Cijena žitarica je u svakodnevnom rastu, a trenutno iznosi dvostruko više u odnosu na prošlu godinu. Osim toga, cijene goriva i radne snage su u porastu, a svi ovi faktori su utjecali na rast cijena magarećeg mlijeka. Alen nam govori kako cijenu kozmetike trenutno neće mijenjati.
- Nova cijena mlijeka je 15 KM za 100 ml, što je ujedno i dnevna doza za korištenje. Stara cijena je bila 10 KM za 100 ml mlijeka - rekao je.