Blagodeti borovnice još nisu dovoljno poznate stanovništvu, iako postoje plantaže ovog bobičastog voća na području banjalučke regije, zbog čega treba raditi na afirmaciji domaćih uzgajivača da bi postali prepoznati i u regionu, a i šire, rekao je Srni menadžer poljoprivrednog klastera "Gradiška-Laktaši-Srbac" Bojan Ćikić.
Ćikić je rekao da je klaster s tim ciljem već drugu godinu provodi promotivnu kampanju "Biram borovnicu – domaću i svježu" da bi se potrošači upoznali sa jednom od najljekovitih voćnih vrsta.
"Na taj način želimo da podstaknemo konzumaciju borovnice, a ujedno i da afirmišemo zdrave navike u ishrani. Još prošle godine smo uvidjeli da stanovništvo nije u dovoljnoj mjeri upoznato o kakvoj se voćnoj vrsti radi, mnogi je nikada nisu probali i često je miješaju sa šumskom borovnicom", rekao je Ćikić.
On je napomenuo da je započela sezona berbe borovnice za 2022. godinu, kao i kampanja u okviru koje će široj javnosti biti predstavljena porodična gazdinstva koja se bave uzgojem borovnice.
"Plan je da omogućimo i susret sa njima kroz održavanje nekoliko štandovskih promocija u Banjaluci, Laktašima, Srpcu i Gradišci. Takođe, intenzivno radimo na direktnoj promociji i povezivanju putem društvenih mreža, a pripremamo kreativne radionice za djecu gdje će nam borovnica biti u fokusu", rekao je Ćikić.
Poljoprivredni klaster "Gradiška – Laktaši-Srbac" već dvije godine intenzivno radi na razvoju lanca vrijednosti plantažne borovnice i trenutno okuplja oko 20 proizvođača iz Srpca, Gradiške, Čelinca, Novog Grada, Banjaluke i Petrova.
"Do sada, osim rada na razvoju tržišta, uspjeli smo da uspostavimo stručnu savjetodavnu podršku za proizvođače, a ujedno im omogućili zajedničku nabavku repromaterijala za proizvodnju", rekao je Ćikić.
Ove aktivnosti podržane su od "Projekta razvoja ruralnog preduzetništva i poljoprivrede" koji se finansira iz IFAD fonda, a provode ga Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske i opštine Srbac.