Na dnevnom redu nedavne sjednice Doma naroda bile su izmjene i dopune Zakona o akcizama BiH.
Izmjene se, nažalost, ne tiču privremenog ukidanja akciza na naftu i naftne derivate. Delegate u Domu divljanje cijena goriva, očigledno, ne zabrinjava.
Cijene goriva u Bosni i Hercegovini rekordno su visoke. I to je već dobro poznato, jer građane gotovo svakodnevno dočekaju veće cijene na pumpama. Poznato je i da vlasti ne mare mnogo. A situacija je alarmanta i neophodno je provesti konkretne mjere, upozoravaju iz Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH, prenosi Federalna.
“Ako ne možemo ukinuti akcize, onda možemo makar za taj iznos za koji se povećao PDV - da ne ugrozimo nikoga od korisnika proračuna - umanjiti cijene. Onaj ko tvrdi da se to ne bi osjetilo, samo mu kažem: 30 pfeninga plus PDV jer je kod nas na snazi dvostruko oporezivanje i to je 35 pfeninga niža cijena”, poručuje Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata Privredne komore FBiH.
Do kada će cijene goriva rasti nije poznato. Ali je jasno da bi ukidanje akciza i smanjenje stope PDV-a predstavljao najznačajniji korak ka smanjenju cijene goriva.
Ukidanjem akciza cijene goriva bile bi niže za 30 do 45 feninga. Susjedne zemlje odavno su donijele mjere kojima ublažavaju rast cijena goriva. U Bosni i Hercegovini na snazi je ograničenje marži, ali je upitno ko mari za to.
Konkretnog rješenja za enormno poskupljenje goriva za sada nema. Cijene će rasti, skladišta za naftu tek u izgradnji. A ukidanja akciza na naftu i naftne derivata ni u najavi, a bliži se i vrijeme kolektivnog godišnjeg odmora za parlamentarce. Građani za to vrijeme šute i sipaju gorivo po vrtoglavo visokim cijenama.
Podsjetimo, portal Radiosarajevo.ba u četvrtak, 16. juna, je objavio da je na pumpama u Sarajevu došlo do korekcija cijena goriva, pa je Super 98 došao na rekordnih 3.76 KM po litri.