Pin It
Brojne grane privrede pogođene su zbog koronavirusa i sankcija na graničnim prijelazima, a u veoma teškoj situaciji proteklih dana bilo je peradarstvo koje nije imalo hranu za perad koju uvozi iz Srbije, a osim toga otežan je i izvoz u zemlje Evropske unije.

 poultryexport

Proizvodnja pilećih proizvoda u BiH bila je pod velikim upitnikom i pred samim gašenjem zbog vanrednog stanja koje je Srbija uvela zbog čega je zatvorila sve granice, a samim tim i uvoz hrane za perad je bio obustavljen. Situacija je danas dosta bolja, a izvršni direktor Madija i predsjednik Koordinacije Udruženja peradara-živinara u Bosni i Hercegovini Edin Jabandžić je izjavio da je Srbija prvo puštala kamione koje voze njihovi državljani da bi danas pod policijskom pratnjom i sa rješenjem za karanten pustila i druge vozače.

Peradari nemaju alternativu za hranjenje životinja

"Bosanskohercegovačka poljoprivreda je direktno vezana za uvoz. Od ukupnih 200.000 tona hrane za pead, 80 posto je direktno vezano za uvoz. Od 160.000 tona sigurno je 130-140.000 tona povezano sa Srbijom. MADI-ju svaki dan treba između 100-120 tona hrane da bi hranili životinje koje imamo, a ovdje nema alternative kako je to u stočarstvu i svinjogojstvu. Ovo je intenzivni tok koji je vezan za hranu i njihove potrebe. Ako bi došlo do novog prekida, sigurno ćemo imati nesagledive posljedice po peradarstvo i finalne proizvode", kazao je Jabandžić.

Dodao je kako građanstvo ne shvata koliko je bitno i važno da su direktno vezani za firme koje su vezane za proizvodnju hrane.

"Iz Koordinacionog odbora peradara BiH ćemo tražiti da se proizvođači hrane svrstaju u firme vitalnog interesa jer bi bez proizvodnje hrane u ovakvoj situaciji kao što je koronavirus bilo još teže. Firme koje proizvode hranu su nam važne kao i smirivanje zdravstvenog stanja ljudi. Životne nemirnice su jako bitne i bitno je da imamo dovoljno hrane na tržištu kako ne bi imali i tu paniku", dodao je naš sagovornik.

Kamiondžije poskupile svoje usluge za duplo

Pojasnio je kako svaka firma koja se bavi peradarstvom radi pod otežanim uslovima. Svakodnevne dezinfekcije postale su još oštrije i detaljnije, a kamionđije koje se bave prijevozom roba poskupile su svoje ture za 100 posto.

"Prevozi koji su rađeni do petka, Gradiška - Kopar cijena je bila 1.100 KM, a od jučer prevoznici traže 1.000 eura. Iz Srbije za BiH tura je koštala 750 KM, od jutros je 650 eura i država insistira da zadržimo cijenu piletine. Umjesto da država balansira, ona na ovaj način dodatno pravi pritisak i teret koji bi oni kao organizovano društvo trebalo podnijeti. Ovako se teret prenosi samo na proizvođače", izjavio je Jabandžić.

Kazao je kako niko s državnih nivoa nije razgovarao s proizvođačima pilećih proizvoda vezano za aktuelnu situaciju i o načinima pomoći kako bi se što lakše prebrodila kriza u kojoj se država nalazi.

Izvor