Željeznice FBiH (ŽFBiH) su i u okolnostima izazvanim pandemijom koronavirusa pokazale da su nezaobilazni faktor u privredi BiH.
Generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić kazao je za Fenu da se robni saobraćaj uz primjenu svih mjera zaštite osoblja odvija nesmetano, kako u unutrašnjem, tako i u međunarodnom prometu. Svi međunarodni granični željeznički prijelazi su otvoreni. Propisane su procedure za smjenu željezničkog osoblja u graničnim stanicama i one ne usporavaju odvijanje prometa. Odlukom Federalnog štaba civilne zaštite prijevoz putnika na svim linijama je obustavljen.
Uvođenjem mjera i zabrana zbog virusa korona, kako je dodao Džafić, ŽFBiH imaju sve izraženije zahtjeve za uslugama transporta i na usluzi su svim privrednim subjektima koji nastoje održati proces proizvodnje i plasmana svojih roba.
"Daćemo svoj puni doprinos očuvanju transportnog tržišta i funkcionisanju privrednog sistema. Posebno izražavamo spremnost za dopremu pšenice u potrebnim količinama kako bi se osigurala stabilnost tržišta pšeničnih proizvoda i brašna", naglasio je Džafić.
Preduzeće je, po njegovim riječima, osiguralo nesmetan protok roba u izvozu i uvozu za kompanije ArcelorMittal, GIKIL Lukavac, Cementara Kakanj, Cementara Lukavac, Sisecom Soda Lukavac, Natron Hayat Maglaj, HoldIna Sarajevo, Belisar-Studen Agrana Brčko, Hifa Oil i druge korisnike željezničkih usluga sa kojima imaju ugovorenu saradnju.
"Osnovne vrste roba koje prevozimo za ove komitente su ugalj, koks, soda, nafta, šećer, papir, drvo. Također, osigurali smo kapacitete za uvoz pšenice za potrebe kompanije Klas Sarajevo. Destinacije na koje se odvija promet roba u izvozu i uvozu u i iz BiH su Srbija, Hrvatska, Slovenija, Mađarska, Češka, Poljska", naveo je Džafić.
Dodao je da osnovu strukture roba koje se prevoze željeznicom čine rasuti tereti (ugalj, željezna ruda i koks), gotovi čelični proizvodi (koluti, valjana žica, armaturne mreže, sirovo željezo). Ostale robe koje čine značajan potencijal u prijevozu željeznicom su sirovi šećer, naftni derivati, soda, drvo, hemijski proizvodi, so, gips, kamen. Željeznice FBiH takođe obavljaju i usluge prijevoza kontejnera čija je paleta tovarenih stvari različita (soda, limovi, kafa, građevinski materijal, itd.)
Najveći obim prijevoza za i iz BiH se obavlja preko Luke Ploče. Prijevoz roba u izvozu željeznicom je najvećim dijelom orjentisan na zemlje regiona (Srbija, Hrvatska i Slovenija). U uvozu željeznice obavljaju usluge prijevoza najviše iz zemalja srednje Evrope (Mađarska, Češka, Poljska). Za sada nema promjena u tokovima ovih roba željeznicom.
"Željeznice FBiH su, povodom aktuelne epidemiološke situacije u BiH i regionu izazvane koronavirusom, poduzele odgovarajuće mjere u cilju sprečavanja širenja pandemije i pogoršanja epidemiološke situacije u BiH. Prema preporukama Kriznog štaba Federacije BiH i u saradnji sa Zavodom za zdravstvenu zaštitu radnika u saobraćaju Sarajevo, Željeznice FBiH izvršile su nabavku dodatne zaštitne opreme za svo željezničko osoblje i uvele pojačanu dezinfekciju voznih sredstava, željezničkih stanica i perona", kazao je Džafić.
U vrijeme kada su carinske procedure usljed zatvaranja granica otežale cestovni transport roba, porastao je značaj željezničkog transporta roba koji je u BiH, kako je rečeno, neopravdano zapostavljen.
Informativno poslovni portal Indikator.ba navodi da je odlična saradnja Željeznica FBiH i Željeznica RS-a uspješno osigurala nesmetan promet sirovina između Luke Ploče i velikih snabdjevača širom BiH. Željeznički transport je jeftiniji, kapacitiraniji, pouzdaniji i ekološki prihvatljiviji, te je nužno, posebno u vrijeme pandemije, sve više i češće koristi ovaj vid transporta za nesmetan rad bh. privrede, a što indirektno utiče i na očuvanje radnih mjesta, posebno u industriji.