Prodavci sjemena posljednjih se nedjelja suočavaju s velikom potražnjom. Ljudi se zbog straha od nestašice hrane i krize uzrokovane pandemijom koronavirusa sve više odlučuju saditi u svom vrtu.
Prodavci sjemena širom Sjeverne Amerike prošlih su nedjelja preplavljeni velikom potražnjom jer su se mnogi zbog pandemije koronavirusa odlučili saditi u svom vrtu. Još od 16. marta na internet trgovinama uočen je veliki broj narudžbi sjemena povrća jer se među narodom pojavio strah da bi kriza mogla ugroziti sigurnost hrane.
Sjemenarske firme bilježe ogromnu potražnju
Wayne Gale, vlasnik kompanije Stokes Seeds iz Kanade bio je šokiran povećanjem potražnje. Svoj su web shop morali zatvoriti za male vrtlare kako bi mogli isporučiti narudžbe komercijalnim uzgajivačima.
Vikend prije 16. marta zaprimili su oko 1.000 narudžbi vrtlara hobista, a prethodnih godina imali su ih oko 350. "Ovo vrijeme inače nije vrhunac sezone. On je proteklih godina bio u drugoj sedmici februara", kaže za modernfarmer Gale.
Puno novih u svijetu vrtlarstva
Prodavači kažu da će mnogi kupci koji sjeme kupuju prvi put biti potpuno novi u svijetu vrtlarstva. Iako uzgajivači sjemena smatraju da je svaki trenutak dobro vrijeme za početak uzgoja vlastite hrane, ističu da je ogromno zanimanje ljudi za uzgoj povrća vjerovatno po zabrinutost za opskrbu hranom.
Vesey Seeds, sjemenarska kompanija već je do marta obradila isti broj narudžbi koje inače bilježe do juna. U tom su razdoblju povećali prodaju za 335%, a prošlu nedjelju je došlo do povećanja potražnje za čak 599%.
Vrhunac prodaje je stvorio operativne izazove za prodavce sjemena jer je teško pratiti potražnju. Neki imaju manjak osoblja jer su zaposleni u karantinu ili su morali ostati kod kuće s djecom zbog zatvaranja škole. Firme uglavnom nisu u stanju dovesti nove zaposlene u svoja skladišta kako bi im pomogli u zaostatku, zbog pravila o socijalnoj udaljenosti.
Narudžbe pristižu i iz urbanih područja
Ken Wasnock, izvršni direktor Harris Seeds, kaže da je većina novih narudžbi stigla iz urbanih područja. Kompanija je zabilježila velike količine prodaje u New Yorku, gdje u prošlosti nije prodavala puno.
Wasnock kaže: "Puno narudžbi stiglo je u početku od osoba koje su kupile i komplete za klijanje koji ne zahtijevaju prirodno svjetlo. Sedam dana otkako bilježimo porast proizvoda za vrtlarenje velik je postotak organskog sjemena, a neke od popularnih usjeva uključuju tikvice, paradajz i grah."
Kaže da se sve ovo događa jer se mnogi boje za sigurnost hrane. Iz perspektive prodavaca, nikad nije kasno za uzgoj vlastitog povrća pogotovo dok se vlade širom svijeta bore na koji će način omogućiti dovoljan broj sezonskih radnika.
"Dobro je da ljudi uzgajaju vlastitu hranu to je nešto što smo kao društvo izgubili posljednjih 30ak godina", zaključuje Wasnock.
Martina Popić